Η συνεχής προσπάθεια για την παροχή υψηλών ποιοτικών υπηρεσιών με υπευθυνότητα προς τον Καταναλωτή βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της ΔΕΗ.
Εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια, η Διοίκηση της ΔΕΗ επιχειρεί να βελτιώνει καθημερινά το φάσμα υπηρεσιών δίνοντας έμφαση στις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες συμπολιτών μας. Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίζει το δίκτυο των καταστημάτων της, προωθεί εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής λογαριασμών και διευκολύνει, στο βαθμό του εφικτού, αξιοποιώντας ακόμη και τις νέες τεχνολογίες.
Με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα διακανονισμών η ΔΕΗ διασφάλισε την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατ. συμπολιτών μας στην τελευταία διετία, μέσα σε μια περίοδο βαθειάς οικονομικής κρίσης. Σήμερα η μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας προωθεί νέες ποσοτικές και ποιοτικές βελτιώσεις, προκειμένου τα προγράμματα διακανονισμών να ανταποκρίνονται πλήρως στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας.
Η Διοίκηση της ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, αναπροσάρμοσε, σύμφωνα και με τον νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς.
Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της ακόμα ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα διακανονισμών της Επιχείρησης. Οι βαθμοί «συνέπειας» του καταναλωτή είναι οι εξής:
1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 1, 2 & 3 παρέχεται η δυνατότητα η κάθε δόση να μην ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού, χωρίς το έκτακτο τέλος ακινήτων ΕΕΤΑ (πρώην ΕΕΤΗΔΕ). Έτσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 (χωρίς ΕΕΤΑ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 & 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται ότι, με το προηγούμενο πρόγραμμα οι κατηγορίες 1, 2 & 3 είχαν δικαίωμα διακανονισμού σε 6, 4 & 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα, ενώ οι λιγότερο συνεπείς καταναλωτές των κατηγοριών 4 & 5 έπρεπε να καταβάλλουν 20% προκαταβολή συν 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις και 50% προκαταβολή συν 2 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά από την καταβολή εγγυήσεων.
Η εξυπηρέτηση θα γίνεται προς το παρόν αποκλειστικά από τα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ, ενώ πολύ σύντομα έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
Πέραν των ανωτέρω, κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος – Αύγουστος) δεν γίνεται διακοπή ρεύματος σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και καμία διακοπή ρεύματος σε ομάδες που έχουν εξάρτηση από μηχανικά μέσα.
Η ΔΕΗ, όπως πάντοτε και πολύ περισσότερο στις μεγάλες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, δείχνει έμπρακτα το κοινωνικό της πρόσωπο.